Translate

onsdag 27. februar 2013

Årsaken til min diabetes

mangel på sødme..hmm.. vet ikke jeg;-)

Hei igjen!
Det mangler ikke innsats fra denne jenta, nei;-)
I tillegg til affirmasjonene har jeg nå også sendt reiki til "Årsaken til min diabetes", der tanken er at jeg har fått diabetes fordi det var på et tidspunkt i livet nyttig for meg, og at jeg nå kan se om den nytten ikke er der lenger og at jeg kan gi slipp på min diabetes. At den er der av vane, på en måte...

Dette var nytt for meg, ikke det å sende til årsaken til noe, men jeg har aldri sendt til årsaken til min diabetes, for jeg har ikke tenkt at det var noen årsak annet enn at den bare kom, utløst av puberteten...det er det jeg har tenkt. Vel, jeg lå i senga, jeg våknet nemlig på natta ( natt til i går)  og jeg tenkte at da kan jeg like gjerne gjøre noe "fornuftig" og sendte av gårde en sending til årsaken til min diabetes. Jeg forventet egentlig ingen ting, ikke at jeg skulle få opp bilder eller noe, men det var det som kom. Et klart bilde av min søster. Hmmm jeg lurte på hvorfor hun dukket opp ( som klart bilde i hodet..), hadde det noe med min sukkersyke å gjøre?Jeg gravde meg lenger ned i årsaken og et bilde av mamma dukket opp, med en påfølgende følelse av at "mamma var mer glad i min søster enn i meg", jeg ble alltid " feil". Uffamei, det var ikke så godt å føle på det.. Jeg husket da at jeg fra et par år før jeg fikk diabetes trodde at mamma ikke elsket meg, jeg syntes jeg så alle tegn i det hun sa og gjorde på at jeg hadde rett i mine antagelser. Og den endelige bekreftelsen kom da hun en dag sa " jeg skulle ønske du var mer lik dine søsken..."

Den gang var det en STOR skuffelse, som jeg nå egentlig hadde glemt, for jeg har i dag et godt forhold til min mor, som jeg også tror elsker meg, men det viktige den gang var at JEG trodde at hun ikke elsket meg, Jeg sa til min kropp at jeg ikke var elsket av den som skulle stå meg nærmest.

Derfor er det mulig at jeg "sukkersyket" meg. Som jeg skrev under affirmasjoner, jeg trengte sødme i livet og jeg trengte antakelig oppmerksomhet, at noen viste meg omtanke og godhet. Mangel på sødme+mangel på omtanke=sukkersyke.

Det hjalp i hvertfall på omtanke og oppmerksomhet da jeg fikk diabetes. Alle kom til meg og følte med meg, var nysgjerrige og jeg ble på en måte litt spesiell på grunn av det, på en god måte.

Men dette er lenge siden nå, så jeg vil tro at jeg ikke lenger trenger diabetesen for å få omtanke og sødme. Det er bra, for da kan jeg si til kroppen min at behovet ikke er der lenger, ihvertfall trenger jeg ikke eller får særlig oppmerksomhet og omtanke pga diabetesen min, jeg søker det heller ikke...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gi meg gjerne tilbakemeldinger på bloggen<3